Gadżety reklamowe są często używaną formą promowania firmy wśród potencjalnych lub stałych klientów. W przypadku pracowników zwyczaj wręczania upominków nie jest aż tak oczywisty. Tymczasem wg wielu badań rynku pracy takie działania mogą przynosić bardzo pozytywne efekty.
Czy naprawdę warto obdarowywać pracowników gadżetami reklamowymi? Kiedy najlepiej to robić? I na jakie gadżety reklamowe stawiać? Postanowiliśmy to sprawdzić.
Dlaczego wręczanie pracownikom gadżetów reklamowych jest korzystne?
Jakie są najważniejsze powody, dla których warto wręczyć pracownikom gadżety reklamowe? Oto kilka z nich:
- budują lojalność wobec pracodawcy,
- powodują wzrost identyfikacji z firmą
- motywują do osiągania lepszych wyników,
- promują firmę wśród potencjalnych klientów zewnętrznych.
Wszystkie te powody są dla każdego pracodawcy bardzo ważne. Pozwalają na budowanie pozytywnego wizerunku firmy jako pracodawcy, co przekłada się na większa łatwość w pozyskiwaniu i utrzymywaniu pracowników. Pomagają także motywować pracowników do osiągania lepszych wyników w pracy.
Warto zauważyć, że gadżety reklamowe należą do najefektywniejszych kosztowo sposób nagradzania pracowników. Premie lub inne dodatki pozapłacowe są dla pracodawców dużo bardziej kosztowne. I często przynoszą gorsze rezultaty niż upominki promocyjne z logo firmy.
Zastanówmy się zatem jakie są najlepsze momenty lub okazje na wręczanie pracownikom gadżetów firmowych.
Gadżety reklamowe w pakietach powitalnych
Już pierwszy dzień w pracy jest doskonałą okazją do wręczenia pracownikowi gadżetów reklamowych. Są one bowiem ważnym elementem pakietów powitalnych.
Jakie gadżety doskonale pasują do pakietów powitalnych? Oto kilka przykładów:
- długopisy, ołówki i inne artykuły piśmiennicze,
- kubki z nadrukami,
- smycze lub zawieszki do karty,
- odzież z logo firmy.
Wręczenie pakietu powitalnego zawierającego gadżety reklamowe pozwala na szybsze przezwyciężenie stresu związanego z rozpoczęciem nowej pracy i przede wszystkim na wzmocnienie przekonania, że wybór pracodawcy był wyborem właściwym.
Gadżety reklamowe jako motywacja
Konkursy dla pracowników to jedna z najczęściej stosowanych form motywowania ich do osiągania lepszych wyników w pracy. Ta forma wewnętrznej rywalizacji jest także lubiana przez pracowników, którzy chętnie konkurują o cenne nagrody przygotowane przez pracodawców.
Markowe gadżety reklamowe mogą być jedynymi nagrodami w konkursach dla pracowników. ale doskonale sprawdza się też jako nagroda dodatkowa, stanowiąca np. uzupełnienie premii pieniężnej lub benefitu pozapłacowego.
Oczywiście na nagrody należy przygotowywać produkty wysokogatunkowe, trwałe i estetyczne. Tanie i masowe gadżety reklamowe nie będą motywowały pracowników do wytężonego wysiłku. A ich otrzymanie może być rozczarowujące.
Święta i inne okazje
Wielu pracodawców wykorzystuje święta i inne ważne okazje do wręczania pracownikom drobnych upominków. Czy mogą to być gadżety reklamowe? Oczywiście, że tak. Markowe artykuły promocyjne to dokonały pomysł na prezent, który nie tylko ucieszy pracownika, ale także wzmocni jego relacje z firmą.